13:47:00

Kot Bob i ja. Jak kocur i człowiek znaleźli szczęście na ulicy -James Bowen





Najbardziej poruszająca opowieść ostatnich lat, teraz również na ekranach kin: prawdziwa historia niezwykłego kocura i zagubionego człowieka, który odzyskał dzięki niemu nadzieję na szczęście…

Pewnego chłodnego dnia James Bowen, uliczny muzyk, znalazł bezdomnego rudego kota skulonego na wycieraczce. James był wtedy niemalże na dnie – nie miał pracy i leczył się z uzależnienia od narkotyków. Nic dziwnego, że bał się wziąć odpowiedzialność za inne stworzenie. Zrobił to jednak – i zdobył najwierniejszego przyjaciela, który w zdumiewający sposób odmienił życie swojego pana… a potem poruszył ludzi na całym świecie.
James Bowen jest brytyjskim muzykiem i pisarzem od wielu lat mieszkającym w Londynie. W 2007 roku w tajemniczych okolicznościach znalazł rudego kocura, którego nazwał Bob. Od tamtej pory są nierozłączni.

Często sobie myślałem, że jesteśmy bratnimi duszami, liżącymi wspólne rany po bolesnej przeszłości. Ofiarowałem mu swoje towarzystwo, jedzenie i ciepłe miejsce, gdzie mógł złożyć głowę do snu, on zaś dał mi w zamian nadzieję, sens życia, w które wprowadził lojalność, miłość i poczucie humoru. Oraz odpowiedzialność, której przedtem nie znałem. Postawił przede mną nowe cele i pomógł spojrzeć na świat innymi oczami.

James Bowen jest na rozdrożu dróg, los daje Mu drugą szansę i tylko od Niego wszystko zależy czy z Niej skorzysta. Nałóg do narkotyków ciągnie się za Nim szmat czasu, nie tak prosto przejść do porządku dziennego i ot tak wymazać wszystko z pamięci. Przeszłość jest jak tatuaż- czy chcemy czy nie, już zostanie z Nami na zawsze. Elementem dominującym w tej książce jest rudy kocur, który możecie wierzyć lub nie ale to dzięki Niemu James wyszedł na prostą. Spojrzysz na Niego i powiesz: To tylko kot a może nie tylko ale aż? Czy zwierzę jest w stanie zastąpić drugą osobę? Jest w stanie pomóc? Wiem, jak to brzmi absurdalnie.

Bob wywrócił do góry nogami całe moje życie. Nagle wziąłem na siebie dodatkową odpowiedzialność. Czyjeś zdrowie i szczęście zależały tylko ode mnie.

Książkę szczerze polecam nie tylko wszystkim miłośnikom zwierząt. Ja osobiście podeszłam do tego sceptycznie, jestem antykociarą i antysierściowa. Lektura jednak nie tylko ukazuje kota na głównym miejscu ale posiada wiele morałów. Przede wszystkim oddania i tego, że nie powinno się skreślać drugiej osoby tylko dlatego, że gdzieś się zagubiła w życiu. Każdy powinien być traktowany na takich samych prawach. Książka pokazuje siłę prawdziwej przyjaźni i to co w życiu najważniejsze.
Polecam gorąco!

8 komentarzy:

  1. Jestem kociarą, więc to książka w sam raz dla mnie :)


    OdpowiedzUsuń
  2. Nazwa bloga zobowiązuje i Kocie czytanie musi przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozbawiłaś mnie tym wyznaniem na koniec;). Osobiście lubię psy, a gdybym miała okazję polubiłabym i koty. Zwierzęta naprawdę potrafią wspaniale nawiązać więź (może czasem lepiej im to wychodzi niż nam ludziom - taka luźna refleksja). Myślę, że ten tytuł mógłby przypaść mi do gustu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może nie jestem wielką wielbicielką kotów, ale historia mnie zaciekawiło. Ostatnio pojawia się coraz więcej zwierzakowych książek, natomiast ja coraz bardziej się w nie wciągam, dlatego z chęcią sięgnę i po Boba! :D

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie!
    https://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. oj kocham koty:) chętnie poczytam:) miła odskocznia:) obserwuję z miłą chęcią i zapraszam serdecznie do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Najważniejsze, że przypadła Ci do gustu i że warto było ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow dobrze jest wrócić z moim byłym ex, dziękuję Dr Ekpen za pomoc, chcę tylko poinformować, że czyta ten post na wypadek, gdy masz problemy ze swoim kochankiem i prowadzi do rozwodu, a ty nie Chcesz rozwodu, Dr Ekpen jest odpowiedzią na twój problem. Lub jesteś już rozwód i nadal chcesz go / jej kontakt Dr Ekpen rzuca zaklęcie teraz (ekpentemple@gmail.com) lub Whatsapp go na +2347050270218 i będziesz ubrany, że zrobiłeś

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawie napisane. Gratuluję i pozdrawiam serdecznie !!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony po sobie ślad. Nawet nie wiesz ile to dla mnie znaczy:)

Copyright © Books , Blogger